Remont ręcznej pompy zęzowej Whale Gusher 10

    Pompa zęzowa Whale Gusher 10 to oryginalne wyposażenie B192 i prawdopodobnie wszystkich jego kumpli. Wydaje się że to bardzo popularna pompa w podstarzałych już jachtach. 

    Czy warto wymienić ją na nową czy może lepiej zregenerować? Nowsze tego typu pompy, które doczekały się wielu klonów wykonane są z tworzyw sztucznych i nie wyglądają solidnie tak jak oryginał. Ja postanowiłem zregenerować bo pompa jest wykonana z trwałych materiałów a zestaw naprawczy jest dostępny w sklepach żeglarskich, i przede wszystkim jest to naprawdę wydajna pompa. Zakładam po odnowieniu może być gotowa do użycia przez następne 50 lat.

    Warto wspomnieć że po niemal 50 latach życia pompa wciąż działała, jednak to kondycja membrany skłoniła mnie do wykonania rewitalizacji. Ze względu na widoczne liczne spękania można wnioskować że możliwe, iż może odmówić współpracy w czasie gdy będzie potrzebna.

Demontaż, pomimo lat nie sprawił problemu. Jednak rejon mocowania w kadłubie nie wyglądał witalnie.

 

Wlaminowana sklejka usztywniająca po prostu zgniła i należało ją usunąć a miejsce oczyścić.

Pompa po rozmontowaniu zażyła spa w domowej wannie.

Później trafiła do piaskowania i lakierowania proszkowego do lakiernika daltonisty. Tak miała pozostać w żółtym kolorze.

Po tych zabiegach przybyły nowe elementy gumowe zestawu naprawczego.

Ubytki w wewnętrznych ściankach obudowy zostały wypełnione szpachlówką epoksydową.



Montaż na statku nastąpił przy użyciu nowych węży.

    Pompa działa bez zarzutu. Warto wspomnieć, że urządzenia tego typu potrafi a zawieźć jeśli nie są używane zbyt długo. Dla tego polecam by przynajmniej dwa razy na sezon wypróbować jaj pracę jak i pozostałych pomp. Najłatwiej jest wlać wiadro czystej wody w zęzę i wypompować ją pompą. Przy okazji zęza odświeży się.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co to jest ten Albin Ballad

Elektryczność

Panel silnika